Alle publicaties

10 september 2013, Roel Reukers

Daniel Kahneman - De ontdekker van de peak-end-rule

De beleving van klanten ten aanzien van de dienstverlening op het moment zelf kan verschillen van de latere beleving van (of herinnering aan) deze dienstverlening. Hoogleraar in de psychologie en Nobelprijswinnaar Daniel Kahneman legt de oorsprong van dit fenomeen uit in onderstaande TEDTalk.

Daniel Kahneman

Ontdekker van de Peak-end-rule

Mensen baseren hun ervaringen voor het grootste deel op de pieken (positief of negatief) en op hoe de ervaring eindigde. Dit effect is bekend geworden als de Peak-end-rule. Nobelprijswinnaar Daniel Kahneman, de ontdekker van de Peak-end-rule, legt in deze TEDTalk dit effect en de herkomst ervan uit. Daarnaast wijdt hij o.a. uit over het verschil tussen de ‘experiencing self’ en de ‘remembering self’ en welke gevolgen dit verschil heeft.

Laat je inspireren!

Vul je naam en mailadres in en ontvang tien keer per jaar ‘flowinspiration’. Een mail met inspiratie over excellente dienstverlening, video’s die raken, cases en succesverhalen die bijblijven.

  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.
Translate »