Alle masterclasses

,

Fact-based service design

Het ontwerpen en verbeteren van proposities is altijd goed voor verhitte discussies binnen bedrijven. Want welke product- en servicekenmerken voegen nu de meeste waarde toe voor de klant? Is bijvoorbeeld sneller, duurzamer en meer maatwerk altijd beter?

Datum: ntb
Tijd: 09:00 – 13:00
Locatie: ntb

Deze masterclass gaat over dingen goed doen vs. de goede dingen doen.
Een propositie die meer waarde biedt, betekent niet automatisch meer tevreden klanten en hogere opbrengsten. Beter is dus niet altijd beter.

In deze masterclass bekijken we een propositie als een bundle of benefits. Elk product of service bestaat al snel uit tien of meer bouwstenen (benefits). Maar welk van deze bouwstenen maken nou écht het verschil? Waar baseert de klant zijn beslissing op en wat zorgt ervoor dat de klant loyaal blijft?
Fact-based service design gaat voorbij aan intuïtie en onderbuikgevoel en geeft antwoorden op vragen zoals:

  1. Wat is het de klant waard als hij zijn bank ook in het weekend kan bellen?
  2. Hoeveel is een klant bereid meer te betalen voor een verlengde ruilperiode bij een online aankoop?
  3. Wat is de waarde van klantvriendelijkheid in de totale dienstverlening?
  4. Hoeveel daalt de churn als een bedrijf één punt hoger scoort op duurzaamheid?

Wat levert deze masterclass jou op?
De masterclass over fact-based service design geeft concrete inzichten in de harde kant van propositie optimalisatie. In een halve dag krijg je inzicht in:

  • Wat de bouwstenen van je propositie zijn die klanten als écht belangrijk ervaren.
  • Hoe je deze bouwstenen kan gebruiken om van een propositie een winnende propositie te maken.
  • Hoe deze winnende propositie bijdraagt aan het bottom-line resultaat.

Op dit moment staat er geen masterclass gepland

Wil je op de hoogte gehouden worden wanneer de volgende masterclass plaatsvindt? Laat dan je gegevens achter!

  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.
Translate »