Alle masterclasses

05/04/2018, Kantoor flowresulting

Klantgerichte wooncorporaties

Kun jij deze vragen beantwoorden voor jouw wooncorporatie? Hoe bepaal je fact-based (dus niet op onderbuikgevoel) wat de effectiefste maatregelen zijn voor een hoger huurdersoordeel in de Aedes benchmark? Hoe richt je Customer Journey Reparatieverzoeken in zodat klantbeleving verbetert én tegelijk de kosten afnemen? Wat kun je leren van de klantbeloften van bedrijven als Volkswagen, Jumbo en Staedion?

Speciaal voor wooncorporaties

Datum: 5 april 2018
Tijd:
09:00 – 17:00
Locatie: kantoor flowresulting
Deelnameprijs kosteloos voor wooncorporaties

Steeds meer wooncorporaties willen stappen maken naar het klantgerichter maken van de organisatie. Maar waar begin je? Wat zijn fact-based (dus niet op onderbuikgevoel) de effectiefste maatregelen voor een hoger huurdersoordeel in de Aedes benchmark? Welke factoren beïnvloeden het thuisgevoel van bewoners? Hoe richt je de Customer Journey Reparatieverzoeken zo in dat klantbeleving verbetert én tegelijk de kosten afnemen? Wat kun je leren van de klantbeloften van bedrijven als Volkswagen, Jumbo en Staedion?

Onze antwoorden op bovenstaande vragen delen we graag met je tijdens deze masterclass vol inspiratie en praktijkcases uit de sector. We staan stil bij de belangrijkste kenmerken van een klantgerichte wooncorporatie, inclusief een mooie case van een wooncorporatie die hier al grote stappen in heeft gemaakt. Je krijgt inzicht in de bouwstenen van een ideale Customer journey en samen met collega’s uit de sector pas je theorie en praktische tips toe op je eigen wooncorporatie.

Onderwerpen die aan bod komen:

  • Je krijgt concrete handvatten om klantfocus aan te brengen in de organisatie, de servicegerichtheid van de  medewerkers te vergroten, de businesscase voor klantgerichtheid te maken en tonen hoe je effectief hierop kunt sturen.
  • We gaan aan de slag met Customer journey’s. Je krijgt concrete inzichten en inspiratie over het ontwerpen van een excellente ervaring voor jouw klanten en het blijvend waarmaken van deze ervaring. Bouwstenen van het programma zijn: aanpak van een Customer journey-traject, de elementen van de ideale Customer journey en het koppelen van de Employee journey.

Wat neem je deze dag mee?

  • Inzicht in de kenmerken van een klantgerichte organisatie
  • Inzicht in de bouwstenen van een ideale Customer journey
  • Inzicht in het werken met Customer journey mapping
  • Inzicht in do’s & don’ts van een customer journey aanpak
  • Inzicht in de bouwstenen van een ideale Employee journey

Wil je hier bij zijn? Schrijf je dan via onderstaand formulier in.

Inschrijven?

Laat je gegevens hier achter, dan nemen we z.s.m. contact met je op.
  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.